Шкільне методичне об'єднання вчителів гуманітарного циклу


Аналіз роботи методичного об’єднання  вчителів гуманітарного циклу

         Методичне об’єднання вчителів гуманітарного циклу  у 2012 - 2013 н.р. працювало  над проблемою : «Інноваційні аспекти підвищення мовної культури та грамотності учнів».
У процесі роботи над проблемною темою учителі визначили свої проблемні теми та працювали над їх теоретичним та практичним удосконаленням. Цьому сприяли засідання м/о, взаємоконсультації, відвідування уроків, участь у шкільних та міських семінарах та конкурсах.
Робота м/о вчителів гуманітарного циклу  - це система взаємопов’язаних дій, яка забезпечує безперервний розвиток творчої особистості педагогів, формування колективу однодумців, а в кінцевому результаті - підвищення освітнього рівня навчального закладу.
В основу роботи нашого м/о за минулий навчальний рік були покладені такі функції управління: інформація - аналіз - планування - організація - контроль -регулювання.
Учителі продовжують друкувати свої роботи на шпальтах педагогічної преси.
Методичне об’єднання має незначні результати у роботі з обдарованими дітьми за результатами Всеукраїнських олімпіад, Міжнародного конкурсу із української мови імені П. Яцика, обласних конкурсів учнівської творчості.

               В організації роботи кафедри є невирішені проблеми, суттєві недоліки:
1.  Аналіз динаміки успішності, моніторинг потребує найпильнішої уваги.
2.  Необхідно активізувати позакласну роботу з української мови та літератури.
3. Недостатньо високі показники результативності на Всеукраїнських предметних олімпіадах та учнівських конкурсах.

Головне завдання вивчення української мови - підготовка мовно грамотної людини з високим рівнем комунікативної компетентності, що ґрунтується на системі знань про мову, її граматичну будову, самобутню мовну особистість, яка має значний словниковий запас, здатна вільно виражати свої думки та почування в усній й писемній формі. Саме тому вивчення рідної мови в школі має спрямовуватися на вироблення в учнів умінь бездоганно й високомайстерно послуговуватися рідним словом.

Цими чинниками й зумовлюється робота  м/о вчителів гуманітарного циклу  і потребує від учителів значного переорієнтування щодо визначення методологічних засад курсу та добору методик вивчення в школі, а саме:
-      формування життєвої компетентності на всіх етапах розвитку особистості;
-      формування мовленнєвої компетентності школярів в умовах сучасного інформаційно - технологічного суспільства;
-      використання методик критичного мислення.

Методичне об’єднання  в 2013 -2014 навчальному році буде розглядати та аналізувати такі пріоритети мовної освіти, як:
-      впровадження в освітній процес інноваційного за своїми змістом та формою вивчення української мови та літератури у 5 класі;
-       використання тестових технологій у процесі вивчення укр. мови та літератури як головної форми незалежного оцінювання;
        -    використання інформаційних технологій у процесі вивчення предметів.

                                Завдання на новий навчальний рік

          Одним із стратегічних завдань освіти, згідно з Національною доктриною розвитку освіти України в ХХІ столітті, є формування творчої особистості, здатної на свідомий та відповідальний вибір за різних життєвих обставин. Така особистість зуміє правильно обрати свій шлях у житті, зважаючи на власні можливості, буде ставити перед собою завдання самовдосконалення й саморозвитку, що стане запорукою успіху в різних сферах діяльності. Сучасний світ пред’являє високі вимоги до діяльності людини, конкурентноспроможною може бути лише по-справжньому компетентна особистість. А формування компетентностей відбувається в процесі різноманітних видів діяльності на уроках та в позаурочний час. Тому методична робота вчителів української мови та літератури в новому навчальному році буде спрямована на реалізацію таких завдань:

-  вироблення у школярів компетенцій комунікативно виправдано користуватися засобами мови в різних життєвих ситуаціях;
-    виховання свідомого прагнення до вивчення української мови;
-  ознайомлення з мовною системою як основою для формування мовних умінь і навичок;
- формування духовного світу учнів, цілісних світоглядних уявлень, загальнолюдських ціннісних орієнтирів, тобто прилучення через мову до культурних надбань українського народу і людства в цілому;
-   зацікавлення учнів художнім твором як явищем мистецтва слова;
-   підняття загальної освіченості учнів: набуття ними базових знань, необхідних для повноцінної інтеграції в суспільство на різних рівнях;
-   формування читацької культури учнів, розвиток естетичного смаку, вміння розрізняти явища класичної і масової культури;
- сприяння національному самоусвідомленню і стійкому відчуттю приналежності до європейської спільноти;
- формування гуманістичного світогляду, розвиток духовного світу, утвердження загальнолюдських морально-етичних орієнтирів;
-   розвиток творчих і комунікативних здібностей учнів, їхнього самостійного і критичного мислення, культури полеміки, вміння аргументовано доводити власну думку;
-  вироблення вміння застосовувати здобуті знання, навички у практичному житті;
-   розвиток навичок самоосвіти, бажання і спроможність учитися.





Схема роботи ШМО





Діагностика педагогічної успішності, розробка процедур самоатестації і підготовка до атестації кадрів

Аналіз роботи за минулий рік і планування роботи на поточний рік

Поточний аналіз діяльності і стан навчально-виховного процесу
 

Діагностика різних сторін навчально-виховного процесу
План  роботи методичного об’єднання
Апробація нових методик, технологій навчання і виховання

Організація експериментальної та дослідницької методичної діяльності педагогів

Організація індивідуальної і мікрогрупової роботи

Організація професійної підтримки і поточного консультування педагогів





Підготовка відкритих уроків і заходів

Підготовка і проведення конкурсів




                         Алгоритм роботи вчителя  
     
                   над науково-методичною проблемою



1 рік
1.  Аналіз результатів педагогічного процесу для виявлення загальних та окремих проблем науково-методичної роботи.
2. Дослідження реального рівня професійної майстерності.
2.1. Аналіз роботи вчителя.
2.2. Вивчення рівня навчальних досягнень школярів.
2.3. Анкетування, діагностування.
3. Виявлення проблеми, обґрунтування її актуальності.
3.1.  Опрацювання вчителем проблеми: мета, форми, методи реалізації.
3.2.  Підготовка аналітичного матеріалу.
3.3.  Побудова моделі нової технології, планування системи заходів, спрямованих на вирішення запропонованих завдань.

Підсумки: накопичення методичного матеріалу, теоретичного банку даних.

2 - 3 роки
1. Створення умов для розв'язання поставлених завдань.
1.1. Оформлення довідково-інформаційної методичної папки із визначеної проблеми.
1.2.  Участь у інструктивно-методичних нарадах, лекціях, дискусіях з визначеної проблеми.
   1.2.1. Організація наставництва, консультацій для молодих вчителів.
1.3.  Складання переліку рекомендованої літератури з проблеми.
1.4.  Проведення педагогічних читань з визначеної проблеми.
1.5.  Підготовка, проведення, участь у семінарі з визначеної теми.
        1.5.1. Опрацювання відповідних статей періодичної літератури.

2. Організація роботи над новою технологією.
2.1. Розробка найбільш ефективних у роботі основних положень, методів, заходів, технологій.
2.2. Творчий звіт вчителя за результатами роботи.
2.3. Проведення моніторингу навчальних досягнень учнів, виявлення рівня їх вихованості, розвитку.
2.4. Проведення підсумкових контрольних робіт, тестувань, контрольних зрізів для вивчення впливу запропонованих технологій на рівень навчальних досягнень учнів.
2.5. Вивчення й аналіз діагностування рівня вихованості, розвитку учнів.
2.6. Випуск методбюлетенів з досвіду роботи.
2.7. Виконання науково-дослідних завдань вчителем.
2.8. Створення банку інформації щодо впроваджених проблем у навчально-виховний процес школи.
2.9. Взаємовідвідування уроків.

4 рік
1. Узагальнення, аналіз отриманих даних, вироблення практичних рекомендацій.
2. Оформлення результатів досліджень.
3. Участь у методичній конференції, педраді.


Очікувані результати

Підвищення педагогічної майстерності вчителя.
Використання набутого досвіду більшістю педагогів.
Вдосконалення змісту, форм, методів роботи вчителя.
Високий рівень навчальних досягнень, вихованості, розвитку учнів.


Планування роботи методичного обєднання вчителів гуманітарного циклу

Проблема МО на 2013-2014 навчальний рік: 
 “Формування мовної компетентності учнів за допомогою ІКТ”.



Персональний склад членів ШМО вчителів гуманітарного циклу

з/п
з/п
П.І.Б.
вчителя
Що і коли закінчив
Спеціальність за
дипломом
Категорія, педагогічне
Звання
Педагогічний стаж роботи
Рік останньої курсової перепідготовки
Рік останньої атестації



Методичні проблеми
1
Зубенко Світлана Віталіївна
ДонДУ,
1989р.
Філолог. Учитель
укр. мови
та літ-ри
Вища
  23
2008
2010
Розробка та впровадження індивідуальних освітніх маршрутів.
2
Івасюк Людмила Миколаївна
ДонДУ,
1997р.
Філолог. Учитель
укр. мови
та літ-ри

   I

  15

2008

2011
Вивчення літератури в школі як засіб формування духовності.
3
Агапова Вікторія Сергіївна
ДонДУ,
1997р.
Філолог. Учитель
укр. мови
та літ-ри

   I 

  15

2010

2011
Розвиток критичного мислення на уроках укр. мови та літ-ри
4
Баранова Тетяна Миколаївна
БПІ,1982р.
Учитель російської мови та літ-ри

   I

  30

2008

2009
Впровадження проектних технологій на уроках російської мови та літ-ри.
5
Логвинська Ірина Іванівна
СПІ,1982р.
Учитель російської мови та літ-ри

Спец.

 20

  -

   -
Розвиток критичного мислення на уроках російської мови та літ-ри.
6
Малахова Олена Володимирівна
ГДПІІМ,
2013р.
Учитель української мови та літ-ри, російської мови, зарубіжної літ-ри
Спец.

 -

   -

  -

Нестандартні уроки української мови та літератури.


       Зміст роботи
ШМО вчителів 
гуманітарного циклу
(2013/2014 навчальний рік)


№ з/п
Зміст роботи
Термін
Виконавці
Примітка
1
Планування роботи МО на 2013/2014 н.р.
Серпень
Члени МО

2
Проведення засідань МО
Протягом н.р.
Керівник МО

3
Вивчення методичних рекомендацій щодо викладання ук­раїнської мови та літератури у 5—9-х кл.  в 2013/2014 н.р.
Вивчення методичних рекомендацій щодо викладання ук­раїнської мови та літератури у 2013/2014 н.р.
Серпень
Члени МО

4
Планування роботи з предметів на
2013/2014 н.р.
Серпень
Керівник МО

5
Складання пакету документів мовної освіти
Вересень
Керівник МО

6
Взаємоперевірка готовності кабінетів до нового навчально­го року: наявність  інвентарних книг, обліку ма­теріальних цінностей, листів, правил техніки безпеки тощо
Серпень,
вересень
Члени МО

7
Взаємовідвідування уроків вчителями МО
Протягом н.р.
Члени МО

8
Складання планів роботи кабінетів, графіків зайнятості, за­безпечення кабінетів   навчально-методичними матеріалами
Серпень,
вересень
Члени МО

9
Проведення індивідуальних та групових консультацій з ук­раїнської мови та літератури
Протягом н.р.
Члени МО

10
Вивчення рівня знань учнів з предметів
Вхідна атестація (для 5,9 кл. у вересні), контрольні атестації    семестр
Члени МО

11
Перевірка виконання програм.
Складання звітів
1 раз на семестр
Керівник МО

12
Перевірка стану учнівських зошитів
раз на місяць
       Члени МО

13
Проведення семінарів, круглих столів щодо методологічних питань
Протягом н.р.
Члени МО

14






Проведення методичних оперативок:
а) планування роботи на рік;
Вересень
Керівник МО

б) питання та проблеми, пов'язані з викладанням предметів;
Протягом н.р.
Керівник МО

в) поточні питання;
Протягом н.р.
Керівник МО

г) аналіз роботи за І, II семестр;
Грудень, червень
Керівник МО

ґ) результати контрольних зрізів знань;
Квітень
Керівник МО

д) підготовка аналізу роботи за рік.
Травень
Керівник МО

15
Підготовка текстів для контрольних зрізів знань, завдань для олімпіад
Жовтень
Члени МО

16
Проведення олімпіад (І тур).
Індивідуальна робота з перемож­цями і підготовка їх для участі в II, ІІІ турах
Жовтень, листопад
Члени МО

17
Контроль за системою та якістю проведення педагогічного консультування учнів та батьків
Протягом н.р.
Члени МО

18
Підготовка та проведення мовознавчих конкурсів
Протягом н.р.
Члени МО

19
Підготовка та проведення літературознавчих конкурсів
Протягом н.р.
Члени МО


• Всеукраїнського дня бібліотек
30 вересня


• Всесвітнього дня учителів
5 жовтня


• Дня української мови та писемності
9 листопада


• Міжнародного дня толерантності
16 листопада


• Дня свободи
22 листопада


• Дня пам'яті жертв голодомору та політичних репресій
24 листопада


• Свята Св. Миколая
19 грудня


• Дня Соборності України
22 січня


• Міжнародного дня рідної мови
21 лютого


• Дня народження Т.Г.Шевченка
9 березня


• Всесвітнього дня поезії
21 березня


• Міжнародного дня театру
27 березня


• Всесвітнього дня Землі
22 квітня


• Всесвітнього дня книги і авторського права
23 квітня


• Дня Чорнобильської трагедії
26 квітня


• Дня матері
13 травня


• Міжнародного дня сімей
15 травня


• Міжнародного дня музеїв
18 травня


• Дня науки
19 травня


• Дня слов'янської писемності та культури
24 травня


23
Підготовка та проведення тижня української філології
Березень
Члени МО

24

Перевірка виконання програм, складання звітів
Грудень, червень
Керівник МО

25
Підсумки атестації вчителів МО
Квітень
Керівник МО

26
Підбиття підсумків роботи МО за 2013/2014 н.р.
Червень
Керівник МО

27
Планування роботи МО на 2014/2015 н.р.
Травень
Керівник МО



      План роботи МО вчителів гуманітарного циклу
щодо удосконалення навчально-мето­дичного забезпечення
викладання української мови та літератури
(2013/2014 н.р.)
(виготовлення та систематизація методичних, ди­дактичних,
роздаткових матеріалів, наочних посібни­ків, робота у кабінеті)


з/п
Зміст роботи
Термін виконання
1.              
Виготовлення роздаткових матеріалів з навчаль­них тем для учнів 5—9-х класів .
Протягом н.р.
2.             
Виготовлення наукових, методичних, дидактич­них матеріалів з різних тем предметів у 5—9-х класах.
Протягом н.р.
3.             
Працювати над поповненням кабінетів наочни­ми посібниками.
Протягом н.р.
4.             
Поповнювати кабінети науковою, методичною та художньою літературою.
Протягом н.р.
5.             
Провести семінар-практикум «Подолання проблем двомовності в ясинуватських школярів».
Листопад,
2013 р.
6.             
Провести науково-теоретичний семінар «Розвиток і функціонування української мови в роботі закладу».
Лютий,
2014 р.
7.             
Працювати над виготовленням таблиць до на­вчальних тем з української мови та літератури.
Протягом н.р.
8.             
Поповнювати науково-методичний комплекс до уроків розвитку зв'язного мовлення.
Протягом н.р.
9.             
Поповнювати науково-методичний комплекс до нетрадиційних уроків.
Протягом н.р.
10.          
Систематизувати науково-методичні матеріали.
Грудень 2013 р.,
Травень 2014 р.
11.           
Працювати над пошуком та запровадженням у роботу нових комп'ютерних технологій.
Протягом н.р.
12.          
Працювати над створенням комп'ютерних прог­рам з української мови та літератури.
Січень-квітень 2014 р.
13.          
Працювати над поповненням кабінетів відео- та аудіоматеріалами з української мови та літератури.
Протягом н.р.
14.          
Працювати над поповненням кабінетів про­грамним комп'ютерним забезпеченням з української мови та літератури.
Протягом н.р.
15.          
Поповнювати в кабінетах української мови та літератури народознавчі куточки.
Протягом н.р.
16.
Систематизувати та аналізувати наукові статті в періодичних виданнях з української мови та літератури за 2013/2014 pp.
Травень
           2014 р.



План проведення засідань методичного об’єднання
вчителів гуманітарного циклу на 2013-2014 н.р.
№ з/п
Основні питання для розгляду
Відповідальний
І засідання (організаційне)– вересень 2013року
1
Аналіз роботи МО за 2012/2013 н. р. та основні напрямки та завдання роботи на 2013/2014 н.р
Керівник МО
2
Підходи щодо здійснення календарно – тематичного планування навчального матеріалу.
Керівник МО
3
Опрацювання нормативних документів та
інструктивно-методичних матеріалів щодо вивчення
навчальних предметів у 2013-2014 н.р
Керівник МО
4
Перелік програм, підручників та посібників, рекомендованих МОН молоді та спорту України для викладання навчальних предметів.
Керівник МО
5
Складання плану підготовки учнів до предметних
олімпіад
Керівник МО
6
Планування позакласної роботи вчителів-словесників
Вчителі МО

ІІ засідання - жовтень 2013 року
Тема: «Організація навчання засобами інтерактивних технологій в
сучасній школі»
1
Особливості застосування інтерактивних методів та
технологій під час вивчення української мови та літератури
Агапова В.С.
2
Місце Інтернет - технологій у системі фахової, педагогічної і методичної підготовки вчителя
Івасюк Л.М.
3
Підведення підсумків І (шкільного) етапу
Всеукраїнських учнівських олімпіад; підготовка учнів до ІІ (міського) етапу
Керівник МО
4
Огляд новинок методичної літератури
Івасюк Л.М.

ІІІ засідання – січень  2014 року
Тема: ««Розвиток творчої ініціативи вчителів у використанні
інтерактивних методів у навчанні »

1
Прийоми формування мотивації школярів до самостійної навчальної діяльності при вивченні світової літератури
Івасюк Л.М.
2
Самоосвіта як безперервний процес саморозвитку та самовдосконалення педагогів.
Зубенко С.В.
3
Аналіз результатів моніторингових досліджень рівня навчальних досягнень учнів з української мови за результатами ІІ ( семестрового) етапу освітнього моніторингу
Керівник МО
4
Аналіз результатів ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади. Прийняття рекомендацій
Керівник МО
5
Підсумки роботи МО за І семестр
Керівник МО

ІV засідання – березень 2014 року
Тема: «Формування успішного освітнього середовища  шляхом
впровадження інтерактивних технологій.»

1
Форми і методи тематичного контролю знань на уроках української мови. Удосконалення підходів щодо об’єктивності оцінювання навчальних досягнень учнів.
Агапова В.С.
2
Наступність у вивченні української мови між початковою школою та 5–м класом
Зубенко С.В.
3
Огляд новинок навчально – методичної літератури та фахових видань.
Івасюк Л.М.
V засідання – травень 2014 року
Тема: «Аналіз результативності роботи МО »
1
Підведення підсумків роботи МО за 2013 – 2014 н.р.
Керівник МО
2
 Організація самопідготовки учнів до ДПА в 9 класі
Керівник МО
3
Узгодження пакета документів до ДПА учнів 9 класу
Керівник МО
4
Рекомендації та побажання щодо роботи МО на 2014 –2015 н.р.
Керівник МО



Немає коментарів:

Дописати коментар